پرینتر سه بعدی در صنعت

وقتی صحبت از صنعت میشود ، یعنی تمام ابزاری که به وسیله آن میتوان راحتر زندگی کرد ، دامنه صنعت به اندازه ای وسیع است که حتی فراتر از انسان شامل دیگر جانداران همچون حیوانات و گیاهان نیز میشود.ظهور رباتی به نام پرینتر سه بعدی توانست انقلابی شگرف در علم ایجاد کند ، این ابزار قادر است در برخی موارد عضو آسیب دیده خود را مجدد چاپ نماید . این ابزار قدرتمند به سرعت جای خود را در تمامی شاخه های علمی باز کرد. امروزه استفاده از پرینتر سه بعدی به جزء  لاینفک اجرای یک پروژه تبدیل شده.با استفاده از پرینتر سه بعدی قادر خواهیم بود قطعات بسیار پیچیده را در زمان کوتاه و هزینه کمتر بدست بیاوریم. که این امر سبب کاهش قیمت تمام شده و همچنین سرعت عمل مناسب است.

  • ساخت مدلهای پیچیده صنعتی
  • صنعت مکانیک
  • صنعت اسباب بازی
  • ساخت مدل های ریختگری
  • صنعت وکیوم
  • صنعت پوشاک
  • صنعت مهرسازی
  • صنعت جواهر سازی
ساخت مدلهای پیچیده

در گذشته طراحان صنعتی برای خلق ایده های خود با محدودیت هایی همراه بودن ، چرا که بعضی از آنها به دلیل پیچیدگی یا قابل ساخت نبودند و یا هزینه ساخت آنها بسیار زیاد و غیر قابل توجیح بود.اما امروزه با استفاده از پرینتر سه بعدی قادر هستیم فاصله ایده تا محصول به کمترین زمان ممکن کاهش یابد. با توجه به نیاز متریال های  متفاوت با خواص گونان این چاپگر ها هم عملکرد متفاوت دارند.

 

sanat

پرینترهای سه بعدی در صنعت اسباب بازی

بازی یکی از ابزار خلق پویایی و نوآوری در کودکان و حتی بزرگسالان است ، امروزه ابزار بسیاری برای بازی خلق شده ، شاید بتوان گفت بسیاری از ابزارها هم در نوبت خلق هستند. با توجه به گوناگونی اسباب بازیها در حوضه بصری پرینترهای سه بعدی می توانند نقش مهمی داشته باشند.ساخت مجموعه های مکانیکی -مجموعه های آموزش علمی – خلق شخصیت – مجموعه های فکری و …..از کاربردهای این ربات مدلساز است.

untitled-1

پرینترهای سه بعدی در صنعت ریختگری

صنعت قالبکیری و ریختگری یکی از صنایع اصلی در شاخه تولید شناخته میشود ، بگونه ای که تنها با داشتن یک مدل سه بعدی با استحکام مناسب قادر خواهیم بود مشابه آن را با آلیاژ متفاوت در تعداد مورد نیاز تکثیر نماییم.لازمه داشتن یک محصول خروجی با کیفیت داشتن یک مدل اولیه با کیفیت است . امروزه پرینترهای سه بعدی قادر هستند علاوه بر چاپ مدل ریختگری ، خود قالب رو هم چاپ نمایند.

untitled-1

پرینترهای سه بعدی در صنعت پوشاک

یکی از نیازهای اساسی انسان پوشاک است ، چرا که به وسیله آن توانسته در برابر شرایط محیطی دوام آورده و نسل خود را گسترش دهد، امروزه مفهوم پوشاک فراتر رفته بگونه ای که علاوه بر تنوع سایز تنوع در طرح و رنگ و ضخامت پوشش مورد انتظار مصرف کننده نهایی است ، اما کافی نیست.با ورود پرینتر سه بعدی در تولید پوشاک قادر خواهیم بود البسه هوشمند تولید کنیم ، برای مثال کفش که یکی از پوشاک مهم است امروزه توسط پرینتر سه بعدی بصورت سفارشی با در نظر گرفتن طرح و رنگ قابیت طبی و درمانی نیز دارند.دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک پوشاک ما کاملا هوشمند و در فرمان ما باشند.

po