پرینتر سه بعدی در علم پزشکی

یکی از بخشهای مهم که با ورود چاپگرهای سه بعدی شایان تحول بنیادی شد ، پزشکی بود.چرا که استفاده از این ابزار به سرعت در انواع شاخه های پزشکی ورود کرده و موجب دگرگونی در آنها شد.امروزه بشر قادر است داروهای پیشرفته را چاپ و همینطور از این ربات برای ساخت اندام زنده خود بهرمند شود.

  • پرینتر سه بعدی در فک و دندان
  • پرینتر سه بعدی در ساخت پروتز
  • پرینتر سه بعدی در ارتوپدی
  • پرینتر سه بعدی بایو تکنولوژی
  • پرینتر سه بعدی در عمل های زیبایی
  • پرینتر سه بعدی در چاپ مدل جنین قبل زایمان
  • پرینتر سه بعدی در ساخت مدلهای آموزش پزشکی
پرینتر سه بعدی در فک و دندان

استفاده از پرینتر سه بعدی برای ساخت مدلهای دندان بسیار کاربردی است ، بگونه ای که با اسکن سه بعدی فک توسط پزشک و ایجاد فایل سه بعدی ، لابراتوار قادر خواهد بود طراحی دندان جدید را کنار دیگر دندان ها انجام داده و خروجی کار را چاپ نماید.این امر سبب شبیه سازی دقیق قبل از جراحی میشود.چاپ روکش دندان و همچنین مدلهای ارتودنسی از دیگر دستاوردهای این ابزار است.

daپرینتر سه بعدی در ساخت پروتز

از دیگر مزیتهای ایجاد شده توسط پرینتر سه بعدی در علم پزشکی ، ساخت پروتزهای درمانی و زیبایی است . بگونه ای که ما با این ابزار قادر خواهیم بود بدون نیاز به مهارت قرینه سازی و یا شبیه سازی بصری مدل مورد نیاز ، سازگار با بدن انسان را چاپ کرد.این مزیت سبب دقت بالا ، هزینه کمتر ،سرعت بالای درمان و در نتیجه رضایت بیمار است.

پرینتر سه بعدی در ساخت اندام مصنوعی

امروزه ساخت اندام مصنوعی توسط پرینتر سه بعدی بسیار کاربردی است . به نحوی که قادر خواهیم بود با استفاده از مواد اولیه سازگار بدن و یا بایو متریالها اعضای متناسب را چاپ نماییم ، تا کنون مفاصل ،استخوان ،دندان ، قسمتی از شش ، رگ و مویرگ ، گوش ، بافت گوشت را با موفقیت ساخته اند.این تکنولوژی با چاپ زیستگاه ملوکولی قادر خواهد بود با استفاده از DNA شخص اعضای متناسب خود را در اختیار داشته باشد.دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور بتوان مغز انسان را کپی کرد.

 

untitled-1پرینتر سه بعدی در فیزیوتراپی

در گذشته خدمات فیزیوتراپی بسیار عمومی و ابزار مورد نیاز هم محدود وجود داشت،اما امروزه چاپگر سه بعدی ما را قادر خواهد ساخت تا ابزار مورد نیاز بیمار را بصورت اختصاصی برای او چاپ کرد،در نتیجه روند بهبود سرعت خواهد گرفت.

تفاوت چاپگر پنج بعدی با سه بعدی چیست؟

پرینتر سه بعدی در عمل های زیبایی

استفاده از ابزار پیشرفته ای همچون پرینتر سه بعدی در عمل های زیبایی موجب گشته بیمار قبل از عمل جراحی با چهره جدید خود آشنا و پزشک نیز با در اختیار داشتن یک الگو مورد تایید اقدام به عمل مینماید.

پرینتر سه بعدی شبیه ساز مدل نوزاد قبل از زایمان

امروزه ما قادر هستیم با اسکن سه بعدی نوزاد داخل رحم مادر ، آن را بصورت سه بعدی چاپ نماییم.حتی مادران نابینا هم قادر خواهند بود نوزاد خود را لمس کنند.