پرینتر 3 بعدی چیست

پرینتر 3 بعدی چیست

آیا می دانید پرینتر 3 بعدی چیست لطفا با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به شما توضیح دهیم.

 

جهت ثبت سفارش و مشاهده نمونه کارهای ما ، ما را در صفحه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

پرینتر 3 بعدی چیست :

در این مقاله میخواهیم بگوییم پرینتر ۳ بعدی چیست .

پرینتر سه بعدی یک دستگاهی است که همانند دستگاه های سی ان سی است که می تواند یک فایل سه بعدی طراحی شده با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی و یا اسکنر سه بعدی را به یک شی فیزیکی قابل لمس تبدیل کند.

باید بگوییم که اصلی ترین کاربرد و استفاده از پرینتر ۳ بعدی نمونه سازی اولیه محصول جهت کنترل و ایراد یابی محصول طراحی شده و رفع ایرادهای احتمالی و در نهایت تولید انبوه محصول توسط روشهای تولید دیگر مانند ریخته گری و یا تزریق پلاستیک است.

مزایا و معایب پرینتر 3 بعدی :

مزایای پرینتر سه بعدی : باید در این جا بگوییم که این تکنولوژی باعث ایجاد تغییرات زیادی در زندگی امروزی ما شده است و دلیل این تغییرات عملکرد بالای این دستگاه در تولید مدلهای سه بعدی پیچیده و کاهش بسیاری از هزینه های پیش تولید و بخصوص نمونه سازی است.

از معایب آن به موارد زیر باید اشاره کنیم :

  1. محدودیت ابعادی
  2. کند بودن پروسه تولید
  3. مواد مصرفی محدود
  4. مقرون به صرفه نبودن تولید انبوه

 

 

جهت ثبت سفارش و مشاهده نمونه کارهای ما ، ما را در صفحه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

 

تولد ما :

مدریک پس از ۲۵ سال تجربه در صنعت ماشین سازی و روباتیک در سال ۱۳۹۴ نیاز چاپگر سه بعدی را در داخل کشور احساس کرد.چرا که بازار ایران اشباء از پرینترهای سه بعدی چینی کم کیفیت و محصول داخلی کپی بود که در محیطی اداری  ساخته می شد.بر آن شدیم تا با تشکیل تیم فنی شروع به طراحی محصول جدید و کارآمد کنیم.

مهارت های اولیه :

با توجه به این موضوع که پرینتر سه بعدی یک روبات پیشرفته است ، برای ساخت محصول جدید نیاز به داشتن دانش کامل در بسیاری از شاخه های علمی مانند:مکانیک،الکترونیک،مکاترونیک،کامپیوتر،نرم افزار و هوش مصنوعی بودیم ، که هرکدام به اعضاء کارآزموده محول شد.

دیدگاهتان را بنویسید