کاربرد پرینتر سه بعدی در جواهر‌سازی

کاربرد پرینتر سه بعدی در جواهر‌سازی

تولید جواهرات از جمله صنایعی می‌باشد که پرینت سه بعدی را پذیرفته است. اکنون از چاپ سه بعدی برای ایجاد الگوهای ریخته گری سرمایه گذاری و چاپ مستقیم جواهرات استفاده می‌شود. همراه ما با کاربرد پرینتر سه بعدی در جواهر‌سازی باشید.

کاربرد پرینتر سه بعدی در جواهر‌سازی

این روزها اساساً، هر چیزی را که بتوانید تصور کنید، می‌توانید روی رایانه طراحی کنید و سپس لایه به لایه زنده کنید.

برای درک اینکه چگونه پرینت سه بعدی جایگاه خود را پیدا کرد، باید به سرعت به روش های معمولی ساخت جواهرات بپردازیم.

برای تکه های سفارشی، بسیاری از جواهرات به صورت دستی با استفاده از ماشین و ابزار دستی کار می کنند. این فرآیند خسته کننده به شدت به سال ها تجربه و دانش یک طلاساز برای خلق یک قطعه منحصر به فرد متکی است.

بسیاری از جواهرسازان و طلاسازان با این واقعیت بیدار شده اند و به دنبال راه حل هایی آسان تر و سریع تر برای ساختن جواهرات و کاهش هزینه ها هستند.

تولید افزودنی و چاپ سه بعدی برای کمک به این امر وارد عمل شده است.

| در مقاله های قبل در سایت مدریک به طور گسترده درباره پرینتر 3 بعدی ، انواع نازل های پرینتر ۳ بعدی ، چگونگی ساخت فیلامنت پرینتر ۳ بعدی و مزایا و معایب پرینتر 3 بعدی صحبت کردیم. برای آشنایی بیشتر با هر یک از موارد اشاره شده بر روی آن کلیک کنید.

بررسی کاربرد پرینتر سه بعدی در جواهر‌سازی
بررسی کاربرد پرینتر سه بعدی در جواهر‌سازی
چرا از پرینت سه بعدی استفاده کنیم؟

استفاده از پرینت سه بعدی برای تولید جواهرات چندین مزیت دارد. که عبارت است از:

ایجاد طرح های بسیار پیچیده

از لحاظ تاریخی، الگوهای ریخته گری جواهرات با استفاده از دستگاه های CNC از موم حک میشد. چاپ سه بعدی با محدودیت های ماشینکاری CNC محدود نمی شود و می تواند قطعاتی را تولید کند که در گذشته ساخت آنها غیرممکن بود.

همچنین طرح ها را می توان به راحتی سفارشی ساخت.
با پرینت سه بعدی می توان چندین الگو را در یک زمان و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه ساخت.

این امر در مقایسه با روش‌های ساخت الگوی سنتی (موم CNC، قالب‌های آلومینیومی برای ریخته‌گری و …) زمان انجام کار و همچنین هزینه را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
پرینت سه بعدی همچنین امکان تولید چندین طرح را در یک چاپ واحد فراهم می کند.

این بدان معناست که قیمت رقابتی آن برای حجم پایین تولید بسیار مقرون به صرفه است (مساله مهمی برای جواهراتی که مشتریان معمولاً یک قطعه یکبار مصرف می خواهند).

مواد مورد نیاز برای پرینت 3D در جواهر‌سازی

برخی از چاپگرهای FDM مبتنی بر رشته موجود می‌باشند که می توانند با استفاده از رشته های مومی آن را چاپ کنند. با این حال، از آنجایی که اکثر چاپگرهای FDM نمی توانند جزئیات کافی برای جواهرات پیچیده ایجاد کنند، بهتر است به دنبال چاپگر رزینی باشید.

پرینتر سه بعدی در جواهر‌سازی
پرینتر سه بعدی در جواهر‌سازی

|جهت ثبت سفارش و مشاهده نمونه کارهای ما ، ما را در صفحه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

نکات دیگر هنگام انتخاب چاپگر

وضوح:

تکه‌های جواهرات کوچک می‌باشند، بنابراین هرچه چاپگر شما جزئیات بیشتری را تولید کند، بهتر است. شما باید به دنبال چاپگری باشید که قادر باشد بهترین جزئیات ممکن را ایجاد کند، در حالت ایده آل حتی به کوچکی 10 میکرون.

 اگر می خواهید سطح جزئیات خود را به ضخامت لایه در سطح 2 تا 5 میکرون برسانید، باید به پرینت سه بعدی میکرو نگاهی بیاندازید.

سرعت چاپ:

تصور حالتی که موم حکاکی دستی سریعتر از چاپ سه بعدی باشد، سخت است .

بنابراین وقتی صحبت از سرعت به میان می آید، در حالت ایده‌آل، به دنبال چاپگری باشید که به شما این امکان را می‌دهد سرعت را تنظیم کنید تا نمونه‌های اولیه بسیار سریع اما با جزئیات کمتر و همچنین جزئیات بسیار ظریف را تنظیم کنید، که معمولاً کمی بیشتر طول می‌کشد.

سازگاری با مواد:

چاپگری را انتخاب کنید که محدود به مواد یک سازنده نباشد.

مواد انحصاری اغلب گران‌تر از نمونه‌های شخص ثالث هستند، اما باز هم برخی از چاپگرها کاملاً تنظیم شده‌اند تا با رزین خودشان چاپ کاملی را داشته باشند، که این امر سبب می‌شود آزمون و خطا را کاهش یابد.

هزینه:

هنگام خرید چاپگر، نه تنها باید قیمت چاپگر، بلکه هزینه نگهداری و مواد را نیز در نظر بگیرید. اگرچه یک چاپگر سه بعدی جواهرات می تواند سرمایه شما را در چند ماه برگرداند، اما بهتر است به بودجه توجه لازم نشان دهید.

نوردهی:

اگر طرح های شما دارای ویژگی های ظریف و سطوح صاف هستند، باید مراقب فناوری LCD باشید. برخی از ماشین‌های LCD مدل‌هایی با سطح پیکسلی تولید می‌کنند، و این می‌تواند به قطعه نهایی در هنگام ریخته‌گری تبدیل شود.

ممنون که همراه ما در مقاله ( کاربرد پرینتر سه بعدی در جواهر‌سازی ) بودید.

مدریک ، با سالها تجربه و در اختیار داشتن تیم متخصص در یک واحد تولیدی مجهز، پاسخگوی نیاز تولیدی شما می‌باشد.

  • طراحی خطوط تولید و اتوماسیون صنعتی
  • طراحی و ساخت ماشین ابزار CNC
  • طراحی و ساخت روباتهای صنعتی
  • تولید انواع چاپگر سه بعدی و پنج بعدی
  • تولید مواد اولیه چاپگر سه بعدی

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید