کاربرد پرینتر سه بعدی در پوشاک

کاربرد پرینتر سه بعدی در پوشاک

امروزه پیوند بین مد و پرینت سه بعدی بسیار قوی است. پروژه های شگفت انگیزی در کشورهای اروپایی رونمایی می‌شود. همراه ما با کاربرد پرینتر سه بعدی در پوشاک باشید.

کاربرد پرینتر سه بعدی در پوشاک

پرینت سه بعدی مزایای بزرگی را برای صنعت مد ارائه می دهد، از لباس های چاپ سه بعدی گرفته تا کفش ها و لوازم جانبی چاپ سه بعدی، که بی پایان می‌باشد. در وهله اول، چاپ سه بعدی بیشتر برای لمس هنری استفاده می شد، اما صنعت مد اکنون در حال توسعه پروژه های چاپ سه بعدی با لباس های پوشیدنی است.

| در مقاله های قبل در سایت مدریک به طور گسترده درباره پرینتر 3 بعدی ، انواع نازل های پرینتر ۳ بعدی ، چگونگی ساخت فیلامنت پرینتر ۳ بعدی و مزایا و معایب پرینتر 3 بعدی صحبت کردیم. برای آشنایی بیشتر با هر یک از موارد اشاره شده بر روی آن کلیک کنید.

ما تمام مزایای تولید افزودنی برای این بخش را بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید که آخرین نوآوری ها و تحولات در مورد لباس های چاپ سه بعدی چه می‌باشد!

پرینتر سه بعدی در پوشاک
پرینتر سه بعدی در پوشاک

مد و چاپ سه بعدی: مد چاپ سه بعدی انقلاب جدید است

چاپ سه بعدی برای جنبه طراحی

تولید افزودنی برای مد جالب است زیرا به شما امکان می دهد تا راحت تر روی طرح های مد کار کنید و چیزهای شگفت انگیزی برای صنعت مد مانند پوشاک، زیور آلات خلق کنید.

این فناوری واقعاً از نظر هندسی آزادی زیادی به طراحان می دهد. به عنوان مثال، ایجاد طرح های پیچیده برای پروژه های مختلف در صنعت مد امکان پذیر می‌باشد.

از کفش‌ها و اکسسوری‌ها گرفته تا لباس‌های پرینت سه‌بعدی، صنعت مد شروع به استقبال از پتانسیل کامل چاپ سه‌بعدی و توسعه اشیاء شگفت انگیز می‌کند.

برخی از لباس‌هایی که به لطف فناوری چاپ سه‌بعدی تولید می‌شوند، برای ایجاد با روش‌های دیگر تولید بسیار پیچیده و گران‌تر خواهند بود.

تولید پایدار و محصولات سازگار با محیط زیست

بدیهی می‌باشد که تحولی در نحوه تفکر ما در مورد مد و تولید لباس وجود دارد. اکنون جنبه های جدیدی در نظر گرفته شده است.

این روزها استفاده از چاپ سه بعدی برای اهداف پایدار و سازگار با محیط زیست اهمیت پیدا می کند.

به عنوان مثال، منسوجات بخشی از مشکل زباله در سراسر جهان می‌باشد، به همین دلیل است که بسیاری از عناصر فرآیند تولید برای سازگاری با محیط زیست نیاز به بازنگری دارند.

استفاده از پرینت سه بعدی امکان کاهش ضایعات را فراهم می کند، فقط باید از مقدار مواد مورد نیاز برای ایجاد پروژه خود استفاده کنید.

همچنین راهی برای استفاده از برخی مواد بازیافتی برای فرآیند تولید وجود دارد.

به طور مثال آدیداس برای یکی از کفش های کتانی خود یک زیره میانی پرینت سه بعدی ساخت که با پلاستیک بازیافتی موجود در اقیانوس ساخته شده است. ایجاد مواد جدید و استفاده از پلاستیک به شیوه ای مسئولانه تر دلایل جدیدی برای استفاده از چاپ سه بعدی برای شرکت های مد و حتی برای برندهای بزرگی مانند آدیداس می‌باشد.

کاربرد پرینتر سه بعدی در پوشاک از جمله کفش
کاربرد پرینتر سه بعدی در پوشاک از جمله کفش

|جهت ثبت سفارش و مشاهده نمونه کارهای ما ، ما را در صفحه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

چاپ سه بعدی لباس راحت

استفاده از پرینت سه بعدی برای تولید لباس در حال توسعه می‌باشد. ابتدا برای ایجاد قطعات بسیار پیچیده و چشمگیر مورد استفاده قرار می‌گرفت. با استفاده از این فناوری راهی برای جابجایی مرزهای دنیای مد ایجاد شد که سبب خلق پروژه های برجسته ای شد که از نظر بصری چشمگیر بودند.

امروزه طراحان نه تنها از چاپ سه بعدی برای مزایای طراحی استفاده می کنند، بلکه به عنوان یک روش تولید سودمند برای ایجاد لباس های قابل تنظیم و راحت استفاده می کنند. که به آنها اجازه می دهد تا روی نمونه های اولیه خود با روش های سریع تر و ارزان تر کار کنند، اما در نهایت محصولات قابل سفارشی سازی را نیز تولید کنند. این دو عنصر در صنعت مد بسیار مهم هستند.

هنگام استفاده از پرینت سه بعدی، می توانیم آزادی بیشتری را در سمت سفارشی سازی مشاهده کنیم.

در واقع، تولید مواد افزودنی تکنیک عالی برای سفارشی سازی انبوه می‌باشد. ما می دانیم که سفارشی سازی می تواند یک فرآیند گران قیمت در صنعت مد باشد.

بررسی کاربرد پرینتر سه بعدی در پوشاک
بررسی کاربرد پرینتر سه بعدی در پوشاک

مزایای پرینتر 3D در پوشاک

  • پایداری
  • سفارشی سازی
  • نتیجه مطلوب
  • نمونه سازی

مدریک ، با سالها تجربه و در اختیار داشتن تیم متخصص در یک واحد تولیدی مجهز، پاسخگوی نیاز تولیدی شما می‌باشد.

  • طراحی خطوط تولید و اتوماسیون صنعتی
  • طراحی و ساخت ماشین ابزار CNC
  • طراحی و ساخت روباتهای صنعتی
  • تولید انواع چاپگر سه بعدی و پنج بعدی
  • تولید مواد اولیه چاپگر سه بعدی

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید