کاربرد پرینتر ۳ بعدی در صنعت

کاربرد پرینتر ۳ بعدی در صنعت

خدمات پرینت سه بعدی در سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است زیرا یک فناوری ساده با کاربردهای فراوان است. امروز قصد داریم به بررسی کاربرد پرینتر ۳ بعدی در صنعت بپردازیم. با ما همراه شوید.

کاربرد پرینتر ۳ بعدی در صنعت

پرینت سه بعدی فرآیندی است که در آن اجسام جامد از یک طرح دیجیتال ساخته می شود. این شامل قرار دادن لایه های نازک مواد در فلز، پلاستیک پودری یا مایع و سپس اتصال این لایه ها به یکدیگر است.

| در مقاله های قبل در سایت مدریک به طور گسترده درباره پرینتر 3 بعدی ، انواع نازل های پرینتر ۳ بعدی ، چگونگی ساخت فیلامنت پرینتر ۳ بعدی و مزایا و معایب پرینتر 3 بعدی صحبت کردیم. برای آشنایی بیشتر با هر یک از موارد اشاره شده بر روی آن کلیک کنید.

فناوری پرینت سه بعدی به بسیاری از شرکت های تولیدی کمک کرده است تا بهره وری خود را افزایش دهند. در بیشتر موارد، این فناوری برای کاهش زمان تولید نمونه‌های اولیه دستگاه‌ها یا قطعات مختلف و ابزار مورد نیاز برای توسعه آنها استفاده می‌شود.

که این عمدتاً به نفع تولیدکنندگان در مقیاس کوچک است زیرا به آنها کمک می کند هزینه های تولید خود را کاهش دهند و زمان عرضه به بازار را نیز کاهش دهد.

بررسی کاربرد پرینتر ۳ بعدی در صنعت
بررسی کاربرد پرینتر ۳ بعدی در صنعت

|جهت ثبت سفارش و مشاهده نمونه کارهای ما ، ما را در صفحه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

بررسی کاربرد پرینتر 3D در industry

در حال حاضر، باید دانست که نمونه سازی سریع و چاپ سه بعدی، همیشه دست به دست هم می دهند و درست مانند صنعت هوافضا، صنعت خودرو  با آغوش باز از فناوری سه بعدی استقبال می‌کنند. با کار در کنار تیم های تحقیقاتی و ترکیب فناوری جدید، محصولات سه بعدی آزمایش می‌شوند و در برنامه های واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بخش خودرو یکی از بزرگترین ذینفعان فناوری چاپ سه بعدی است و همیشه یکی از بزرگترین کاربران آن خواهد بود.

شرکت هایی مانند فورد، مرسدس بنز، هوندا، لامبورگینی، پورشه و جنرال موتورز برخی از اولین پذیرندگان در بخش خودرو می‌باشند.

پزشکی / بهداشت و درمان

بخش پزشکی اولین پذیرنده پرینت سه بعدی است. بخش پزشکی از اولین بخش هایی بود که پتانسیل پرینت سه بعدی را درک کرد و متخصصان پزشکی از اوایل دهه 90 با این فناوری کار می کنند.

در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000، محققان یک عضو پرینت سه بعدی را در بدن انسان کاشته بودند.

دانشمندان مؤسسه پزشکی (احیا کننده ویک فارست)، بلوک های سازنده مصنوعی مثانه انسان را به صورت سه بعدی پرینت کردند. سپس این بافت تازه تولید شده در بدن انسان کاشته شد.

با گذشت سالها، رشته پزشکی فقط از پرینت سه بعدی بهره می‌برد. نمونه‌های منحصربه‌فردی مانند استفاده از پروتزهای شخصی‌سازی شده، وسایل دندانپزشکی پرینت سه بعدی و سمعک‌ها را ببینیم که بر اساس نیازهای کاربران طراحی و سفارشی می‌شوند.

آن زمان دور نیست که یک چاپگر سه بعدی پیچیده در هر بیمارستانی وجود داشته باشد تا به راحتی از اندام هایی مانند استخوان، پوست و بافت ها برای هر فرد، پرینت سه بعدی تهیه کند. با این حال، این تا حد زیادی به تحقیقات بستگی دارد.

معماری

معماری یکی دیگر از زمینه های مورد علاقه فناوری چاپ سه بعدی است. اکنون می توان ایده های معماران یک پروژه را به راحتی و به سرعت به یک محصول ملموس تبدیل کرد.

هر گونه تغییر را می توان دوباره به راحتی و به سرعت گنجاند و مدل ها را می توان بر اساس آن تولید کرد.

ساخت و ساز

کاربرد پرینت سه بعدی  در ساخت و ساز به سرعت در حال رشد می‌باشد.

جوامع مسکونی بزرگ از طریق چاپ سه بعدی ساخته می شوند. یکی از برجسته ترین پروژه ها توسط دولت امارات به نام استراتژی چاپ سه بعدی دبی اعلام شده است. از جمله ابتکارات ملموسی که در این استراتژی گنجانده شده است، معرفی قانون جدیدی است که بر اساس آن 25 درصد از اجزای ساختمان های جدید باید تا سال 2025 با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شوند.

در هلند نیز یک پل فلزی به صورت سه بعدی پرینت شد و در پاییز 2018 توسط MX3D رونمایی شد.

کاربردهای فوق تنها می تواند نشانه ای از پتانسیل این فناوری باشد.

ممنون که همراه ما در مقاله کاربرد پرینتر ۳ بعدی درصنعت بودید.

مدریک ، با سالها تجربه و در اختیار داشتن تیم متخصص در یک واحد تولیدی مجهز، پاسخگوی نیاز تولیدی شما می‌باشد.

  • طراحی خطوط تولید و اتوماسیون صنعتی
  • طراحی و ساخت ماشین ابزار CNC
  • طراحی و ساخت روباتهای صنعتی
  • تولید انواع چاپگر سه بعدی و پنج بعدی
  • تولید مواد اولیه چاپگر سه بعدی

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید